<

Mag ik vliegen met een drone in de omgeving van Cadzand?

Veel gestelde vragen | Forum

Aarnout

Mag ik vliegen met een drone in de omgeving van Cadzand? Zowel zakelijk als privé?

Rens (Medewerker)

U mag als particulier in de omgeving van Cadzand vliegen met een drone, als u zich aan de regels houdt.

De actuele drone regels (voor de omgeving Cadzand) vindt u via de website van de Nederlandse rijksoverheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drone.

De drone regels veranderen echter geregeld en worden voornamelijk steeds strenger. Wij adviseren u daarom regelmatig te controleren of actuele drone regels zijn veranderd.

Zakelijk gebruik van een drone?

U mag alleen beroepsmatig vliegen met een drone als u een vergunning heeft. U kunt deze vergunning aanvragen bij de Inspectie Leefomgeving en Transport (Il&T).

Er is sprake van zakelijk gebruik, als u met de drone geld wilt verdienen. Denk aan videoproductiebedrijven die luchtopnames maken. Het kan ook zijn dat u een drone nodig heeft voor uw bedrijfsvoering. Dit geldt bijvoorbeeld voor inspectiebedrijven die moeilijk bereikbare plekken willen bekijken. Ook dan is er sprake van zakelijk gebruik.

Meer onderwerpen

Visverguning
Wat is toeristenbelasting en wanneer moet ik dit betalen?
Koopzondag in Cadzand
Mag ik vliegen met een drone in de omgeving van Cadzand?
Met het openbaar vervoer naar Cadzand
Politiebureau Cadzand
Overzicht van allé grote evenementen in Cadzand
Hotels met sauna
Camperplaatsen in Cadzand
Meer onderwerpen

Een vraag plaatsen

In deze rubriek vind je snel antwoord op de meest gestelde vragen. Kijk of je vraag erbij zit. Mocht je de vraag niet kunnen vinden, stuur dan een mail.